He llegit en el blog El Llibreter, una entrada que vull compartir amb tothom. Ens explica les pautes que segueixen les distribuidores per promocionar les novetats dels segells que porten. Per començar enumera les diferents parts que inclouen els catàlegs, i finalment arribem als arguments de venda que es fan servir per convença el llibreter:
“èxit de vendes internacional”, “l’autor és un reputat crític musical o periodista o cuiner o professor universitari”, “breu però intens”, “enganxa des de la primera línia o frase o pàgina”, “una història diferent, amb bones dosis d’humor, passió, erotisme i fantasia”, etc.
Clarament s'utilitza un repertori molt reduit de clixés. Però ens comenta un cas que s'en surt del normal al rebre la programació de la Editorial Siruela. L'argument de venda per promocionar un llibre d'assaig de Joseph Conrad que proposa la editorial: "Ahora que la novela da síntomas de agotamiento, es el momento de recuperar la obra de no ficción de Joseph Conrad (1857-1924)".
És un argument prou nou i interessant. Animeu-vos a trobar-ne de nous i impactants que fugin dels més recurrents. Iniciem una recollida!!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada